Des de la Direcció d’ABAST s’atribueixen els bons resultats tant a factors interns com externs. D’una banda s’observa una tendència de recuperació de la inversió tecnològica a les empreses, que, tot i que en molts casos encara està lluny dels nivells d’abans de la crisi, representa una millora respecte als últims anys en què molts pressupostos en TI s’havien reduït al mínim. De l’altra, també s’ha de destacar com a factor d’èxit algunes de les decisions estratègiques que ABAST va prendre fa dos o tres anys, com donar impuls de forma clara a les àrees de negoci dedicades a solucions Cloud, Ciberseguretat i Big data, una aposta per la innovació que s’ha mostrat també alineada amb la demanda del mercat.
A l’increment del negoci en aquestes àrees s’afegeix a més el bon funcionament d’altres divisions d’ABAST ja consolidades com les d’Infraestructures i Data Center, Aplicacions de Negoci, i Gestió i Govern de TI. És d’assenyalar també, com altres factors clau, l’important augment de la xifra de negoci relacionada amb Oracle, de la qual ABAST és Platinum Partner, així com la recuperació de les vendes de solucions de Hewlett Packard Enterprise i d’HP Inc, les companyies resultants de la divisió d’HP, de qui històricament ABAST ha estat sempre un dels principals VARs a Espanya.