Quina versió de Nagios hauria d’utilitzar?

Blog ABAST

Quina versió de Nagios hauria d’utilitzar?

20 de maig de 2021

Per Miguel Ángel Segura, responsable de Negoci de l'àrea de Gestió TI

Des ABAST portem més de 20 anys implementant solucions de monitoratge. Tot va començar al convertir-nos en el primer partner de monitorització d’HP Software a Espanya, una aliança que ens va permetre ser pioners en el desplegament d’aquest tipus d’eines i evolucionar en aquest àmbit a mesura que les necessitats dels nostres clients anaven en augment.

Amb el pas dels anys, i amb l’experiència acumulada en les eines punteres de mercat, vam decidir ampliar el catàleg de monitoratge per poder oferir solucions a tot tipus de clients, no només a les grans corporacions. D’aquesta forma, l’equip tècnic d’ABAST va dur a terme una anàlisi de les solucions al mercat, arribant a la conclusió que Nagios era sens dubte la solució que millor s’adaptava al que estàvem buscant:

  1. Es tracta de la solució més estesa en el mercat, que va néixer fa més de 20 anys (tota una garantia per a aquest tipus de solucions).
  2. Disposa de la més gran comunitat de desenvolupadors del món (orientació open source). Hi ha infinitat de plugins gratuïts per estendre les capacitats de l’eina.
  3. Proporciona una funcionalitat molt completa a un cost molt competitiu.
  4. Es tracta d’una solució de codi obert, el que ens permet realitzar desenvolupaments a mida.
  5. Plataforma generalista capaç de monitoritzar qualsevol element IT i de integrar-se amb programari de tercers.

Per aquests motius ABAST decideix apostar pel desenvolupament d’aquesta línia de productes i signa el seu aliança amb Nagios. En l’actualitat portem més de 10 anys treballant amb ells i hem estat capaços de posicionar-nos com el seu partner de referència a Espanya.

Al tractar-se d’un software tan popular al mercat, molts coneixen les capacitats de Nagios, però sovint ens trobem amb organitzacions que desitgen implantar i dubten sobre quina versió del producte és la més adequada per a les seves necessitats. Per aquest motiu, hem elaborat una taula comparativa de funcionalitats de les tres versions disponibles: Nagios Core, Nagios XI Standard Edition i Nagios XI Enterprise Edition.

En el següent enllaç podràs trobar aquesta TAULA COMPARATIVA.

Amb Nagios, com amb qualsevol altra solució, caldrà tenir clares quines són les necessitats pel que fa a monitoratge, i amb quin tipus de perfils comptem per a la seva administració i manteniment. En general, la nostra recomanació passa pels següents escenaris:

  1. Nagios Core: Quan els requisits de monitorització del client no són elevats i l’organització disposa de perfils amb coneixement i temps per desenvolupar (scripting).
  2. Nagios Xi Standard Edition: Es tracta d’una versió del producte molt completa que sol cobrir a la perfecció la majoria de necessitats de les organitzacions pel que fa a la monitorització d’infraestructura.
  3. Nagios Xi Enterprise Edition: Per a aquells clients que necessitin anar més enllà i puguin treure profit de les funcionalitats més avançades del producte.

Finalment, és important destacar que la política de Nagios respecte a les seves versions comercials (Nagios Xi) permet als seus clients passar d’una versió a una altra fàcilment. La versió Enterprise es tracta com un “add-on” de la llicència Standard, de manera que davant del dubte normalment recomanem començar a familiaritzar-se amb el producte en la seva versió Standard, i en el moment en què es pugui treure profit de les funcionalitats més avançades, ampliar a la versió Enterprise.

Últims posts publicats al Blog d'ABAST

AzureOpenAI y ChatGPT, una alianza poderosa

La inteligencia artificial se ha convertido en un pilar fundamental para la transformación digital de las empresas. En este contexto, Azure OpenAI, la poderosa alianza…
Leer más

Hybrid Cloud: La mejor solución entre un entorno on-premise y la nube pública

Por Enric Casanovas Donadeu, Business Development Manager Data Center Solutions En un entorno empresarial en constante evolución, donde la eficiencia y la seguridad de los…
Leer más

Transformación de la Gestión de Centros de Contacto con Microsoft Dynamics 365 Contact Center

En el competitivo mundo de la atención al cliente, la eficiencia y la personalización son clave. Para abordar estos desafíos, Microsoft ha lanzado una solución…
Leer más

Registration

Forgotten Password?