ABAST Cost Allocation Framework
- Home
- Business Intelligence / Analytics
- Solucions BI desenvolupades per ABAST
- ABAST Cost Allocation Framework
Objectius dels projectes amb ABAST Cost Allocation Framework
Objectius per a la Direcció Financera:
- Seguiment i ràpida detecció d’imputacions incorrectes.
- Tancament de mes (ajustos comercials diferits).
- Compte de resultats completa al mínim de detall (imputació de costos indirectes).
- Simulació d’escenaris (What If).
- Capacitat de segmentació per conceptes no existents en SAP.
- Capacitat de reporting analític autosuficient per part dels key user de cada àrea.
Objectius per a la Direcció IT:
- Descàrrega de processos costosos en SAP R3 que penalitzen el rendiment del sistema.
- Disminución de las peticiones de creación y modificación de listados i informes de P&L.
- Millora en la capacitat de gestió de les dades de FI tant a nivell de recovery i còpies de seguretat, com storage de dades històriques.
Orientat a Metodologia VBM
La gerència basada en valor (GBV) o value based management (VBM), es pot definir com un procés integral dissenyat per millorar les decisions estratègiques i operacionals fetes al llarg de l’organització, a través de l’èmfasi en els inductors de valor corporatius.
Quatre processos principals regeixen l’adopció del VBM: primer, desenvolupar estratègies per maximitzar el valor; segon, traduir l’estratègia en fites a curt i llarg termini que s’enfoquin en els principals inductors de valor; tercer, desenvolupar plans d’acció i pressupostos enfocats a l’acompliment de les fites a curt i mitjà termini; i quart, introduir sistemes de mesurament de resultats i esquemes de compensació per tal de supervisar i incentivar als empleats perquè compleixin les fites establertes. Aquests quatre processos han d’estar connectats a diversos nivells: corporatiu, d’unitats de negoci i funcionals. És evident que les estratègies i els resultats operatius han de ser consistents a tot el llarg i ample de les organitzacions perquè l’objectiu de crear valor es compleixi.
La nostra solució: ABAST Cost Allocation Framework
Proposta funcional
Creació d’un repositori centralitzat d’informació:
- Alimentat des de SAP R3 com a base i complementat amb qualsevol font de dades no SAP (proveïdors logístics, sistemes de consolidació, dades de mercat…).
- Gestiona grans volums de dades de forma molt eficient, permetent reclassificacions de milions de registres històrics.
- Amb capacitat per a la gestió de múltiples escenaris de budgeting i forecasting.
Implementació d’un sistema de Cost Allocations:
En aquesta fase s’han d’identificar i classificar els costos indirectes a imputar, definir els criteris de repartiment, crear interfícies d’usuari per imputar els costos així com a motors de repartiment en funció dels drivers desitjats.
Imputació de costos directament en format Excel: Es farà servir un fitxer en base Excel per a la imputació dels costos indirectes segons els criteris de repartiment establerts, creat manualment pel personal de finances.
- Flexibilitat en la definició dels criteris de repartiment.
- Total independència d’IT en els cicles i mètodes de repartiment.
Explotació mitjançant una plataforma Business Intelligence
- Implantació d’una plataforma BI que cobreixi tots els àmbits en la gestió del rendiment financer.
- Standard corporatiu que permeti un posterior desplegament de la informació a totes les àrees de la companyia.
- Ràpida d’utilitzar, flexible en el desenvolupament i senzilla en el manteniment
La plataforma: SAP Business Objects Data Services
Serveis de dades: Qualitat i integració de dades
- Una única interfície d’usuari per a desenvolupament
- Un únic motor d’execució per processar tant les funcionalitats d’integració de dades (DI) com les de qualitat de dades (DQ)
- Un únic repositori per metadades
- Un únic entorn per administració, seguretat, connectivitat de dades i web services