En l’estratègia de ABAST d’aquests últims anys ha cobrat especial importància al desenvolupament de noves àrees de negoci alineades amb l’evolució de les tecnologies de la informació. En aquest sentit, cal destacar la línia ascendent que ha seguit la seva àrea de Cloud i Serveis Gestionats, amb un creixement del 46% i unes vendes de 3,5M € el 2017, i el bon comportament de l’àrea de Ciberseguretat i de l’àrea de Big data i Business Intelligence. Aquestes tres àrees estratègiques representen al voltant del 18% del negoci global d’ABAST.
Quant a les seves àrees de negoci més tradicionals, destaca la recuperació de l’àrea dedicada a Sistemes després d’uns anys de cert estancament per la paralització d’inversions associada a la crisi econòmica. La facturació d’aquesta àrea en 2017 va ser superior a 7M€, més del doble de l’aconseguida el 2016, estant en la seva major part vinculada al negoci de solucions Hewlett Packard Enterprise, de la qual ABAST és un dels partners més importants a Espanya.
Altres àrees de la companyia que van experimentar un excel·lent comportament, amb un creixement de dos dígits, van ser les de Gestió de TI i Solucions Oracle. Aquesta última, amb una facturació de gairebé 6 M€, es converteix en la segona àrea de negoci d’ABAST amb major volum de vendes. Com a reconeixement a la seva tasca, Oracle va concedir a ABAST el premi Oracle Partner of the Year FY17 en Infrastucture as a Service.
Per al proper exercici ABAST es marca com a objectiu consolidar i millorar aquests resultats, mantenint-se en primera línia de la tecnologia per seguir oferint solucions que ajudin als seus clients a abordar els seus processos de transformació digital, contribuint a millorar la seva productivitat i competitivitat.